Efter att ha varit hyresgäst med sitt distributionslager och kontor på Nääs Fabriker i över 15 år expanderar Hugo Ericson Ost och planerar för en butik.
Coop satsar på en så kallad dark store i Kungens Kurva. Med satsningen kommer Coop tredubbla sin kapacitet för näthandel.
I Antalaya har familjen Murat drivit sin verksamhet sedan 1946. Nu har den tredje generationen handlare skapat ett helt nytt butikskoncept för sin köttbutik. Det är en liten pärla för design- och konceptintresserade.
För att utvecklas ytterligare förstärker iFoodbag nu sitt team med en ny styrelseordförande, den erfarne företagsledaren tillika tidigare OS-guldmedaljören Bengt Baron.
Den amerikanska kedjan Charming Charlie fortsätter sin satsning på Mellanöstern. Nu har man öppnat en ny butik i Sharjah i Förenade arabemiraten.
Från och med februari i år har sajten tagit in ytterligare 10 nya inredningsbutiker med ett utbud på över 30 000 nya produkter.
För marknadsförare har det länge varit en dröm. Nu gör ny teknik det möjligt att se hur mycket trafik en annons driver till butiken – och hur mycket försäljning som faktiskt genereras.
Midsommar är en av de mest traditionsrika av de svenska högtiderna. Och traditionerna sträcker sig även över shoppingbeteendet, visar ny statistik från Criteo.
Barcelona är södra Europas experimentverkstad nummer ett för nya koncept. Den senaste snackisen är en livsstilsbutik som inte liknar något annat du sett.
I dagarna lanserar Garant Barnens korv i Hemköps butiker runt om i Sverige. Korven är gjord enligt ett recept av 10-åriga Elliot Rommel från Södertälje, vinnare av finalen i tävlingen Sveriges yngsta korvmakare.