I maj öppnade Paradiset sin andra butik i centrala Stockholm på Regeringsgatan. Nu erbjuder man hemkörning direkt hem till matbordet.
Elisa blir först i norra Europa med att använda en humanoid robot som en integrerad del av kundens resa. Syftet är förbättra kundservicen i butik.
Bättre parkeringsmöjligheter, drive-thru och självbetjänsingskassor. När Circle K, före detta Statoil, nu presenterar framtidens fullservicestation visar den sig vara laddad med nyheter.
Beacons vara eller icke vara. Att avbryta kundens inköp med budskap via mobilen är fel strategi. I stället bör man använda tekniken till att ge bättre service.
Modekedjan Volt slår upp portarna till en ny butik på Prästgatan i Östersund i oktober.
Kedjan vill skapa en ny digital kundupplevelse i sina köpcentrum. Projektet innefattar en mängd multisensorlösningar i butik som involverar sinnen såsom ljud, doft och känsel
Granngården ökar sin närvaro ute hos kunderna, och mobila kassor ska hjälpa personalen att ta betalt för varor och tjänster.
Shoppingen inleds på marknadsplatser, storstadsbor e-handlar mest, millennials gillar att shoppa i sängen och det är tre tydligt definierade faktorer som avgör var man väljer att göra sina inköp online. Här är 102 fakta om den moderna e-konsumenten.
Kassafunktionen är en vanlig källa till irritation. Särskilt för den nya teknikdrivna konsumenten som gärna handlar med sin smartphone. Nu vill Ikea snabba på utcheckningen.
Designern Christophe Lemaire har anslutit sig till Uniqlos kreativa team. Lemaire kommer fungera som kreativ chef för det nya designkontor kedjan nu öppnar i Paris.