Rustas lager i Norrköping är en avancerad verksamhet, och en av de mest kritiska delarna är det trådlösa nätverket.
De teknikdrivna konsumenterna leder utvecklingen framåt och tar kontroll med sina smartphones. Och för första gången någonsin görs fler köp online än i fysiska butiker. Det visar en färsk undersökning som kartlägger den moderna omnikanalkunden.
Aldrig har innovation och nytänkande varit så hett i detaljhandeln – men att genomföra förändringarna är inte alltid så lätt. Här är de åtta ämnesområden det pratas mest om i den disruptiva handeln just nu.
Varumärket Santa Maria är mer känt inom smaksättning och sina produkter av kryddor, tex mex och andra matkoncept. Nu öppnar företaget en lunchresturang i Mölndal.
"Vi är med och skapar en kundunik dialog under hela resan från första klick till att kunden bestämt sig för att behålla varan."
Inom detaljhandeln diskuteras hur man ska använda Snapchat kommersiellt. Nu har en internationell kedja gjort appen till en e-handelskanal.
Handla mat, men också färdiga middagslösningar i form av färdigplanerade matkassar. Båda delarna finns med när Hemköp startar sin e-handel efter sommaren.
Granit väljer nytt skyltsystem som ska hjälpa kedjan att effektivt hantera både fysiska skyltar och digitala skärmar från samma plattform.
Under de senaste månaderna har flera butiker och ett café flyttat in i Globen Shopping och fler butiker har planer på att expandera.
Formatet, som är helt nytt i Sverige, ryms på en tjugondel av ett traditionellt varuhus och binder ihop varuhusen med den växande e-handeln.