Nu introducerar den innovativa dagligvarukedjan Whole Foods en helt ny affärsidé. Tanken är att den nya verksamheten ska utveckla shoppingupplevelsen samtidigt som den stärker den egna positioneringen.
Hobbex fortsätter sin expansion med öppning av fysiska butiker och öppnar i sommar tre nya butiker i Sverige.
Åhléns bjuder in sina kunder till kulinariska upplevelser och inspirerar till att öka mångfalden på sommarens festbord med kampanjen "Alla länders land".
Ett nytt butikskoncept är fött. Den höga tekniska nivån och idén att erbjuda fullservice och vägledning är speciellt framtagen för att tilltala millennials. Delar av butiken kan snabbt byggas om för att fungera som en mötesplats där kunderna kan utbyta erfarenheter. Se bilderna och läs om bakgrunden här.
Tisdagen den 10 maj kommer några av e-handelns främsta namn att samlas i Borås för att diskutera den akuta kompetensbristen inom svensk digitalhandel.
I dag öppnar Paradiset sin andra butik. Bland annat erbjuder man en av Sveriges längsta delikatessdiskar och en bar med lokalt producerade drycker. Se bilderna här!
Kjell & Company grundades 1988. Fram till 2006 växte kedjan med ungefär en butik per år, och 2007 tog expansionen fart på allvar. Den 6 maj öppnar kedjan sin hundrade butik i Gallerian i Hässleholm.
Den moderna butiken är fylld av upplevelser och intryck som syftar till att inspirera kunderna till köp. Men samma intryck kan förvandla besöket till rena rama skräckupplevelsen för människor med autism eller psykiska hälsoproblem. Detta vill en livsmedelskedja nu ändra på och inför en lugn timme för att hjälpa dessa kunder.