Du som rest runt i världen med retail-glasögonen vat hur det brukar se ut. Tunnelbaneshopping är sällan särskilt inspirerande. I New York har man nu ändrat på det i ett nytt projekt som innefattar både inspiration och idéer – inte bara för tunnelbanan.
Kompetens är morgondagens hårdvaluta inom detaljhandeln. The Denim Diva är ett talande exempel på hur kompetent personal höjer nivån på butiksupplevelsen – och får kunderna att komma tillbaka. Hur många divor har ni i organisationen?
Den amerikanska restaurangkedjan TGI Fridays öppnar sin fjärde svenska restaurang – denna gång i Täby Centrum.
Genom ett nytt samarbete med Klarna är Sitoo först med att lansera Klarna Checkout i fysisk butik. Det innebär att alla handlare med Sitoo Kassaregister kommer att kunna erbjuda sina kunder möjligheten att betala med Klarna Checkout i kassan.
Avgifter på plastkassar införs nu i ett flertal länder för att minska påverkan på miljön. Men i den här butiken fick det en oväntad konsekvens – kunderna började i stället stjäla kundkorgarna.
Nu går Netonnet- och Siba samman under ett varumärke, samtidigt expanderar man med tre nya butiker. Sibas butiker konverteras till Netonnet Lagershop.
Modevarumärket Ralph Lauren har sedan september en svensk VD, Stefan Larsson, som nu drar upp nya riktlinjer inför framtiden. Bland annat införs nu en helt ny e-handelsplattform.
Online till offline – från fönstershoppare online till betalande kund i den fysiska butiken. En ny startup lanserar teknik som gör det möjligt att locka de digitala konsumenterna till den fysiska butiken.
Trafikbutikernas satsningar på hälsosammare måltidslösningar har gett resultat och har påverkat försäljningen positivt.
Nystartade svenska företaget Flowbox ska hjälpa företag att utnyttja flödet av användargenererat innehåll. Syfte: att öka försäljningen.