När Garant i dag lanserar en ny hemsida har mycket fokus lagts på att berätta varifrån produkterna kommer, hur de odlats och producerats samt hur fisket och djurhållning sköts.
Ikea vill via en ny typ av pop up-aktivitet i citykärnan uppmana konsumenten att ifrågasätta sättet man ser på mat. Aktiviteten är en del av ett globalt tema som bottnar såväl i Ikeas affärsidé som i insikten om att maten förenar oss.
Funäsdalen Berg & Hotell köper butiken Sportmaffian som tidigare funnits vid infarten till Funäsdalen. Butiken kommer nu att ligga mitt i byn bredvid Hotell Funäsdalen.
Anthropologie har skapat sin egen drömbutik där man handplockat produkter och skapat en miljö som få den mest erfarne butiksnörden att tappa hakan.
Babs Paylink och Findity har startat ett samarbete som syftar till att erbjuda digitala kvitton och mervärdestjänster till handlare.
Den 12 maj öppnar den norska köksredskapskedjan Kitch’n i Sollentuna Centrum.
Jakten på likes byts mot personaliserade aktiviteter. Och det handlar mycket om livestreaming och snabbt agerande i realtid. Här är sex trender inom sociala medier som du bör ha koll på just nu.
Det finska varumärket Marimekko presenterar sin vår- och sommar kollektion på Nordiska Designers hos NK i Stockholm. Och man gör det i en tillfällig pop up-butik.