Haninge Centrum har sedan 2015 haft en liten maskot i form av en liten shoppingglad hund vid sin sida. Nu har den döpts.
JCPenney och kosmetik-kedjan Sephora utökar sitt samarbete genom att öppna 60 nya butiker. Samarbetet har medfört stora fördelar för båda parter.
Kundupplevelsen präglas allt mer av den tekniska utvecklingen. Begreppet service står inför dramatiska förändringar där kunden har makten, informationen hittar konsumenten automatiskt och produkterna servar sig själva. Här är nio framtidsvisioner inom kundservice.
Digitaliseringen är motorn bakom de största förändringarna inom detaljhandeln. Men lite mer obemärkt, i dess kölvatten, pågår en rad mindre subtrender. Här är åtta rörelser som skapar den nya dynamiska detaljhandeln.
Jakten på de bästa talangerna är i full gång. Morgondagens vinnare i detaljhandeln är de som lyckas attrahera rätt människor att anställa, det är allt fler överens om. I den bemärkelsen ligger H&M väldigt bra till, det visar en ny undersökning. Företaget är topp tio bland arbetsgivare i modevärlden.
Under året byggs Kicks butik i Femman om och öppnar åter som flaggskeppsbutik. Ytan hamnar på 1 100 kvadratmeter och butiken blir först med Kicks nya koncept.
Om man klär Hagastaden i ett hus så skulle resultatet kunna bli Life City. Det är åtminstone Atrium Ljungbergs ambition med sitt projekt som byggs över Essingeleden.
Nu accelererar nybyggnationen av köpcentrum i Europa, drygt nio miljoner kvadratmeter kommer att öppnas under 2016 och 2017.
Den 25 april öppnar Tros-Shopen sin nya butik i Sollentuna Centrum. Man erbjuder kunderna ett brett sortiment av natt-, under- och badkläder.
På kort tid har Food Village i Hammarby Sjöstad blivit en favorit bland matälskare. I ett helhetskoncept erbjuder man restaurang, café och saluhall med lokalt producerade råvaror och maträtter. Ytterligare en filial öppnar inne i city under året.