Blocket, Ikea och Viaplay finns bland de allra mest populära inhemska nätbutikerna. Och Amazon och Ebay står högt i kurs hos svenska e-kunder. Det visar en färsk undersökning.
Sportkedjan JD Sports går som tåget just nu. Anledningen sägs vara att man dominerar segmentet sportkläder för kvinnor. Athleisure är hetare än någonsin.
Nu testar Ica, PostNord och Glue ett nytt sätt att leverera mat som beställs online. Varorna ska levereras direkt in i kylen med hjälp av ny teknik.
Mio öppnar i slutet av 2016 en butik i Malmö City, vilket då blir varuhus nummer 70 för varumärket. Innan dess kommer man dessutom öppna i Kungsbacka och Ängelholm.
Företeelsen zero packaging närmar sig våra breddgrader allt mer. I Oslo erbjuder Mølleren Sylvia sina kunder att fylla på varorna i medtagna kärl, och i sommar öppnar LØS Market i Köpenhamn med samma koncept.
Nu inleder de svenska techföretagen Wrapp och PinMeTo ett samarbete. Tillsammans ska företagen erbjuda mer områdesspecifika och bättre rewards för sina köp.
Med ett rikstäckande serviceteam bestående av utbildade tekniker vill Granngården kunna hjälpa trädgårdsfantaster. Grannhjälpen är en tjänst som hjälper till med en del av de mindre roliga sysslorna som kommer med en trädgård.
Hur ändrar man konsumenters beteende? Det var en av utmaningarna för 55 studenter under JIBS Entrepreneurship Challenge.