Hur ändrar man konsumenters beteende? Det var en av utmaningarna för 55 studenter under JIBS Entrepreneurship Challenge.
Nu flyttar äventyret in i stadskärnan. Prison Island öppnar i Västerås city och tillför därmed en ny dimension i mixen av shopping och nöjen.
Coop och Gastrofy har inlett ett samarbete för att ta fram en smart matkasse baserad på en intelligent inköpslista, som minimerar svinn.
Efter ett lyckat pilotprojekt under hösten 2015 skalar Lindex, i samarbete med QuizRR, upp satsningen på att utbilda textilarbetare i deras rättigheter.
Den fysiska butikens framtida roll diskuteras mer än någonsin. Amerikanska kedjan Staples testar nu om den kan fungera som en mötesplats och mingelyta för mobila professionella yrkesmänniskor.
Ska du resa till eller i USA? Då kanske stöter på någon av Benefit Cosmetics uppiggande färgstarka varuautomater. Den rosa lilla bussen lär dessutom göra mången tankspridd resenär glad.
I Under Armours prisade flaggskeppsbutik kan du självklart prova säsongens senaste golfkollektioner. Men här kan du dessutom göra det samtidigt som du försöker putta bättre än Jordan Spieth.
Peak Performance ger målgruppen i uppdrag att hitta företagets virtuella pop up-butiker. De placeras på utvalda vackra platser vid solens upp- och nedgång, och den som slutför utmaningen har chansen att välja fritt i Peak Performance virtuella pop up-butik.
I sommar öppnar Morakniv och dalahästtillverkarna Nils Olsson Hemslöjd en gemensam Concept store.
Dagligvarukedjan Metro Cash & Carry i Tyskland har tagit begreppet närproducerat till en helt ny nivå. I Berlin odlar man kryddor och grönsaker inne i en av sina butiker.