Swedish Matchs öppnar en snusbutik i Åre, och en av ingredienserna är personalisering. Här kan kunderna lära sig mer om produkterna och dessutom skapa sina egna favoritblandningar.
Cervera öppnar en ny butik i Norrtälje vid Flygfältets Handelsområde. Butiken är pilot för ett nytt butikskoncept och en ny visuell identitet.
Amoena öppnar en fysisk butik med fokus på underkläder för bröstopererade kvinnor. Där vill man göra det möjligt att i butiksmiljö erbjuda personlig service av kunnig personal.
Den kinesiska e-handelskoncernen Alibaba drar igång sitt eget VR-labb. Det har döpts till GnomeMagic Lab, och här ska man utveckla Virtual Reality-lösningar anpassade för sin verksamhet.
Den sista mars är det premiär för nyetableringen av XL-Bygg Fresks Byggvaruhus i Kramfors.
Villeroy & Boch etablerar en ny butik för sitt tableware-sortiment i outletvillagebyn Ringsted Outlet utanför Köpenhamn. Det är den första butiken i Danmark och den enda i Öresundsregionen.
Addnature och Bikester öppnar en gemensam konceptbutik i Stockholm. För de båda e-handelsbutikerna innebär det ytterligare en ny kontaktyta med kunderna.
Starbucks öppnar i dag sin sextonde Sverigebutik, närmare bestämt i Mood Stockholm i centrala Stockholm. Butiken ligger i hörnet av Norrlandsgatan och Mäster Samuelsgatan.
Hon hoppades att ha kvar sin lilla livsmedelsbutik i hela livet.
Stylisten Anna Nilsson lanserar nu en webbshop som hjälper kvinnor att hitta kläder och makeup – detta utifrån kroppsform, stil och färgskala.