Det är tuffa tider i internationell detaljhandel. Men det finns de som lyckas trots nya spelregler och hot från e-handelsjättarna. Här är fyra vinnare.
Vad vi kan säga är att millenniegenerationen (födda på 1980- eller 90-talet och som ”blev vuxna” i det nya årtusendet enligt Pew Research har använt modern teknik större delen av sina liv och är vana vid en i stor utsträckning digital värld.
Ludvikahem har utsett Byggpartner i Dalarna AB att utföra bygget av en ny "bobutik". Arbetena vid Köpmansgatan har så smått kommit i gång.
Våren är här, eller åtminstone förberedelserna för vistelser och umgänge utomhus. Handeln är beredd på efterfrågan av utemöbler, grillar och växter.
I samband med utställningen "Fashion Forward – 300 years of fashion" i Paris presenterar H&M sin 2016 Conscious Exclusive-kollektion. En serie med med historiska influenser – i hållbara material.
Nu erbjuder Mat.se leverans samma dag i samtliga sina regioner, det vill säga Stockholm, Göteborg och västra Skåne.
I vår är det premiär för Odd Molly som skoleverantör. Därmed breddas varumärkets återförsäljarled.
Instagrameffekten sveper över branschen. Kanalen har visat sig vara en källa till inspiration för såväl kunder som företag inom detaljhandeln.
Nu lanserar Svenssons i Lammhult en ny inredningstjänst som ska hjälpa kunderna att skapa sina drömhem.
Från och med januari i år tankar Skånemejeriers lastbilar HVO-diesel på mejeriet i Malmö. Det är ett led i att ta ansvar för klimatet i hela värdekedjan.