Mobilen har även börjat bli en del av den fysiska butiksupplevelsen. Nu börjar det dyka upp lösningar som gör att kunden kan sköta inköpsprocessen helt och hållet via mobilen. Mobile Checkout från New York-baserade företaget FutureProof är ett exempel.
Detaljhandelns traditionella värdekedjor klarar inte av att möta framtidens behov. I en ny rapport uppmanar man detaljhandeln att se på processen som ett konsumentdrivet nätverk snarare än en linjär kedja.
En ny undersökning som gjorts av Gallup tyder på att sociala medier inte har så stor inverkan på våra köpbeslut. Och det bästa sättet att skaffa nya kunder är att engagera de befintliga.
Millennials tilltalas av att dela på resurser och hyr gärna sin utrustning och sina produkter. Nu visar en ny undersökning att konsumenterna kan tänka sig att betala tusentals kronor för modeabonnemang i Netflix-stil.
Det händer mycket i ungdomsrummen och nutidens stora stjärnor finns på YouTube. Utrustningen de använder eller rekommenderar säljer som smör hos nordens näthandelsaktörer. Det berättar Komplett i ett pressmeddelande.