Det kinesiska företaget DJI öppnar i mars en spektakulär flaggskeppsbutik i Seouls Hongdaedistrikt. Området är känt för sin levande konst- och indiescen och här har teknikföretaget valt att visa upp sina konsumentprodukter inom bland annat drönarteknik.
I dag presenterar Ekoweb statistik över försäljningen av ekologiskt för 2015, och City Gross är den kedja som ökar mest.
Tiendeo Sverige har lanserat en app för Apple Watch. Den använder Bluetooth-anslutningen mellan Apple Watch och iPhone, och visar via GPS-funktionen alla butiker i användarens närhet.
För hotellkedjan Hyatt har Facebook nu fått en ny central roll i verksamheten. Kunderna, och alla andra som vill, kan numera framföra klagomål eller ställa frågor via företagets tjänst via Facebook Messenger. Facebook menar att tjänsten kan rädda konsumenten från översvämmade inkorgar.
Starbucks stänger nu fyra enheter av konceptet Teavana, det vill säga kedjans tebarer. Men satsningen på te som kategori fortsätter.
Nu lanserar MTD, Morgontidig Distribution, den nya tjänsten MTD Postlådepaket.
Europeiska konsumenter handlar på nättet för att det upplevs som underhållande och för att få bra priser. Mer än varannan konsument anger att onlineupplevelsen påverkar viljan att besöka en fysisk butik. Det visar en ny undersökning som ger en bild av europeisk omnichannel.
Konsumbutiken i Skattkärr ska rustas upp för sju miljoner kronor.