Självutcheckning har positiv inverkan på butikens varumärke – om den används rätt. Här är fyra faktorer för en framgångsrik implementering.
Ikea lanserar ett nytt lojalitetsprogram som anpassats för att möta konsumenternas nya beteende.
Det moderna lojalitetsprogrammet erbjuder en förhöjd upplevelse av varumärket. Här är tio inspirerande exempel i världsklass.
En ny studie kartlägger svenska konsumenters betalningar. En majoritet föredrar självbetjäning och utcheckning på egen hand.
Ett mall run arrangeras för första gången i ett svenskt köpcentrum. Man hoppas starta en ny trend.
Här öppnar succékonceptet sin första svenska butik. Tanken är att det även ska bli en mötesplats för föräldrar och barn.
Butiken blir allt viktigare i konsumentens vardag. Det visar en ny rapport som också tyder på att BORIS vinner mark.
Under december etablerar varumärket – som grundades redan 1988 – sin första butik i Stockholm.
Marknadsplatsen för pre-owned, Vinted, lanserar ett nytt samarbete. Man vill förenkla och trygga upplevelsen på begagnatmarknaden.