Den nya butiken på Gärdet blir den mest centrala och skapar samtidigt 20 nya arbetstillfällen.
I Hongkong får kunderna hjälp att hitta den perfekta behåstorleken, och i England syns det hur värmen sprider sig i plagget hos Uniqlo. Den intelligenta spegeln vinner mark just nu.
En ny undersökning visar att svenska konsumenter vill ha personaliserade erbjudanden, samtidigt som man är oroad över hur den personliga informationen hanteras. Teknik som identifierar beteenden i butik är man mycket negativ till.
Andelen som handlat mat på nätet växer stadigt, var femte svensk har klickat hem en matkasse. Det visar en ny studie om digitala och mobila köpbeteenden i dagligvaruhandeln som HUI Research har gjort på uppdrag av Visma Retail.
Nu har företaget lanserat en ny e-butik som har tagits fram tillsammans med Askås. Förutom en moderniserad och responsiv design har flera nya funktioner utvecklats för att förbättra användarupplevelsen.
Modekedjan Oasis lanserar en konceptbutik med tillhörande prosecco-bar och skönhetssalong i London.
Den nordiska marknaden för detaljhandelsfastigheter väntas ha den starkaste utvecklingen i Europa på kort- till medellång sikt.
Inför julhandeln får Umeå en ny pop up-butik. Det är det nya klädmärket Douchebag of Sweden som slår upp portarna i en av de centrala galleriorna.