This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.

Procter & Gamble färgar butikshyllor rosa


”Jättekul att kunderna blir mer medvetna”

Handlare välkomnar upprop om att handla svenska matvaror.

Bokningar via mobilen ökade 50 procent

Många valde att boka resor till varmare breddgrader under juli. Och kunderna väljer att köpa resorna via mobilen i allt högre grad. Bokningar av resor från datorer ökade med 6 procent, från mobiler och surfplattor med hela 49 procent.

Hit pekar e-handelstrenderna 2015

Hit pekar e-handelstrenderna 2015

I slutet av 2014 uttalade sig tre VD:ar inom e-handeln om trender inför det kommande året. Nu stämmer vi av utvecklingen med ytterligare några röster från branschen: Patrik Müller, marknadschef på DIBS, och Jonni Harrius, Delivery Manager på Ateles. Hit pekar e-handelstrenderna efter halva 2015.

Här är de 25 mest innovativa företagen


Rekordsommar för secondhand-butiker

Sommaren är den period då det går bäst för landets secondhand-butiker. Regniga semesterdagar leder till rensning av garderober och fler gåvor till butikerna.

Modebutikerna till Stockholm Fashion District

Modebutikerna till Stockholm Fashion District

Branschorganisationen Modebutikerna med 210 företag som medlemmar väljer att flytta sitt huvudkontor till Stockholm Fashion District, Nacka strand. Därmed adderas ytterligare en viktig aktör till Stockholms nya distrikt för modebranschen.

Maxi ökade mest

Försäljningen i de svenska Ica-butikerna steg med 3,0 procent i juli 2015 jämfört med motsvarande månad i fjol. I jämförbara butiker ökade försäljningen med 2,4 procent.

Gina Tricot inleder hösten med vemodig pop

Butikskedjan Gina Tricot sjösätter nytt kommunikationskoncept tillsammans med Say Lou Lou. Den svensk-australiensiska duon har producerat en låt och en musikvideo för Gina Tricots kommande jeanskampanj.

Alibaba går in med drygt 4,6 miljarder dollar i Suning

Kinesiska e-handelsjätten Alibaba investerar 4,63 miljarder dollar i konsumentvaruföretaget Suning Commerce Group.