This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.

”Världen förändras, och vi försöker springa efter”


Lidl satsar mer på färskvaror

Kyl- och fryslagren anpassas till Lidls allt större utbud av färskvaror men också till att öppna fler butiker i södra Sverige.

Lidl vann reklampris

Lidl tävlade med den uppmärksammade satsningen kring den tillfälliga krogen Dill.

Erik Modig: Engagera hela hjärnan i köpbeslutet

Vill du påverka köpbeslutet? Då gäller det att påverka både den medvetna och den omedvetna delen av hjärnan.

Första Jula-varuhuset invaderat


Kanalerna samverkar hos Ikea

Henrik Tunér, Web & Digital Manager på Ikea Sverige, berättar om utmaningen med att ha flera kanaler som ska marknadsföras via den digitala närvaron.

Adlibris ökade försäljningen med ändrat sök

När Adlibris förändrade antalet sökresultat förändrades också försäljningen. Färre resultat gav bäst utfall.

Kappahl jublar över ”She’s got the look”

I går var det premiär för "She's got the look", Kappahls och TV4-Gruppens modelltävling.

Clas Ohlsons tillväxt nio procent

Jämfört med samma månad föregående år har 8 butiker tillkommit och totala antalet butiker uppgick per den sista september 2014 till 188 butiker,

Ikea: ”Vår reklam ger effekt”

Ikea är den annonsör som har flest vinsthanser i kvällens reklamtävling 100-wattaren.