Lidl Sverige lanserar bonussystem

Lidl Sverige lanserar bonussystem

Under oktober förra året lanserade Lidl sin kundklubb i Sverige. Nu adderas ett bonussystem.

Testbutiken ger Ikea nya hållbara insikter

Testbutiken ger Ikea nya hållbara insikter

”Vi har lärt oss massor, men är inte färdiga ännu”.

Mindre svinn och enklare rutiner med AI

Mindre svinn och enklare rutiner med AI

En ny plattform använder sig av artificiell intelligens för att skapa skarpa, träffsäkra prognoser.

Amazon växlar upp kassalös upplevelse

Amazon växlar upp kassalös upplevelse

Amazon inför sin kassalösa teknik i fullstora matbutiker. Konceptet expanderar snabbt, även i Europa.

Sova motiverar sina val i nytt koncept

Sova motiverar sina val i nytt koncept

Lanserar ett nytt butikskoncept där man tydligt motiverar sina val för kunden.

Kontaktlös automation på macken

Kontaktlös automation på macken

Den svenska kedjan är först i världen med ett helt automatiserat betalsystem för tankning.

Lululemon satsar på recommerce

Lululemon satsar på recommerce

Lululemon lanserar två nya initiativ som ska bidra till att minska varumärkets miljöpåverkan.

Kedja sätter prislapp på lojalitetsprogram

Kedja sätter prislapp på lojalitetsprogram

Kedjan testar ett utökat program som kunderna ska betala för. Ambitionen är att skapa tillit och en trygg relation.

Ny teknik bäddar för utökade öppettider

Ny teknik bäddar för utökade öppettider

Butiken utökar sina öppettider –kunderna kan handla även när personal inte är på plats.

Miljonsuccé för Borås nya digitala fas

Miljonsuccé för Borås nya digitala fas

Borås City lanserade en digital plattform i december 2020. Nu har man gått in i en ny fas.