Ikea pånyttföder click & collect

Ikea pånyttföder click & collect

Ikea testar automatiserad utlämning av ordrar. Ambitionen är att pånyttföda click & collect-upplevelsen.

AI optimerar frukt- och gröntbeställningar

AI optimerar frukt- och gröntbeställningar

Lågpriskedjan tar hjälp av AI för att automatisera och optimera beställningar av frukt och grönt.

Ikea planerar nyöppningar i Stockholm

Ikea planerar nyöppningar i Stockholm

Planeringen är i full gång inför etableringen av nästa generations kompaktbutiker.

Bättre betalupplevelse med AI

Bättre betalupplevelse med AI

Paypal lanserar och utvärderar nya AI-drivna funktioner som ska utveckla betalupplevelsen. Här är nyheterna som rullas ut.

Webhallen uppdaterar butiksbeståndet

Webhallen uppdaterar butiksbeståndet

Webhallen utvecklar sitt butiksled. Företaget har under de senaste två åren fokuserat på att uppdatera redan befintliga enheter.

Circle K testar cirkulär lösning

Circle K testar cirkulär lösning

”Vi är ständigt på jakt efter spännande samarbeten som bidrar till en mer hållbar verksamhet”, säger Stefan Andréasson, Senior Manager Food på Circle K.

Ingka Centres storsatsar i Kungens Kurva

Ingka Centres storsatsar i Kungens Kurva

Kungens Kurva Shoppingcenter i Stockholm vill möta konsumentens nya krav med en storsatsning. Detta är vad man siktar på.

Amazon vässar koncept för dagligvaror

Amazon vässar koncept för dagligvaror

Här är nyheterna i Amazons uppdaterade butikskoncept – och motiven bakom förändringarna.

Coop testar flergångskasse för hemleverans

Coop testar flergångskasse för hemleverans

I ett nytt pilotprojekt får konsumenter som handlar sin mat på nätet varorna levererade i en cirkulär förpackning.

Levi’s testar AI-genererade modeller

Levi’s testar AI-genererade modeller

Levi's ska nu utforska hur AI kan bidra till att öka mångfalden i företagets visuella kommunikation.