Här omvandlas en tidigare butikslokal till en plats för aktivitet och upplevelser.
Konceptet innehåller två särskiljande nyheter jämfört med den första generationens.
Den nätbaserade matbutiken MatHem och apotekskedjan Kronans Apotek inleder ett samarbete.
Liljeholmstorget Galleria förstärker sina matupplevelser kring torget med två nya koncept.
Ansluter sig till en ev de tyngsta trenderna inom retail. Här ska man testa digitala lösningar och utforska nya områden.
”Vi vill skapa en livsstil runt padeln med NK Parkadens tak och varuhuset som hemvist”.
Butiksytan minskas till förmån för kedjans fulfillment av onlineordrar. Bakom satsningen står en av landets mest inflytelserika kvinnor.
Två tunga samarbeten inleds nu. Större fysisk räckvidd och utökad kundbas finns bland fördelarna för parterna.
Utvecklingschef Maria Isaksson är övertygad om att den kassalösa butiken tillhör framtiden.
Varannan kund väljer självbetjäning. Tanken är att de nya kassorna ska komplettera och avlasta ordinarie kassor.