Erbjuder kunderna att besöka och uppleva platser tillsammans med en guide. Bland turerna finns skräddarsydda shoppingsessioner.
De digitala och mobilanpassade lösningarna gör detta till en uppkopplad butik med snabbare flöden.
Lågpriskedjans nya koncept riktas till en konsument som tjänar lite mer – men uppskattar att göra fynd.
Zalando skruvar upp hållbarhetsarbetet. Antalet kunder som efterfrågar hållbara modeprodukter har fördubblats på kort tid.
Via outsourcing vill H&M-gruppen skapa en säkrare IT-drift och en mer klimatsmart datahantering.
Staden har inlett ett samarbete för att säkerställa bättre luftförhållanden inomhus.
Kedjans kock har skapat utbud med noga utvalda råvaror, säsongsanpassade menyer och smart paketering.
Gekås Ullared öppnar en ny avdelning för outdoorkläder och tillbehör för friluftslivet.
Gränserna mellan butiker, marknadsplatser och fulfillment suddas ut. Det är inte längre självklart vem som gör vad, vem som säljer.
Hemköp lanserar sitt nya lojalitetsprogram Klubb Hemköp, samtidigt presenterar man en innovativ satsning för att premiera hållbara val.