Självbetjäning är en fortsatt trend. Nu har fenomenet dykt upp inom ”glamping”.
Starbucks har öppnat ett café där ytan har anpassats för att fungera som en gemensam arbetsplats med avskilda bås.
Selfridges hållbarhetsplan förändrar den egna verksamheten från grunden. Nu testas helt nya affärsmodeller – bland annat uthyrning.
”Våra kunder har efterfrågat mer närproducerat och hållbart i vårt sortiment – och närmare och grönare än så här blir det inte”.
Uppdraget var tydligt; ”Make McDonald's cool again”. När många skriker allt högre har tystnaden fått en central plats i kedjans nya flaggskepp.
De har bakgrund inom Google och Starbucks. Med inspiration från Amazon och Instagram bygger de nu en global shoppingcommunity.
Antalet butiker som erbjuder utcheckning via mobilen har tredubblats.
Dagligvarukedjan Auchan låter robotar skanna av hyllor och gångar i kedjans 34 hypermarkets. Målet är att optimera butiksdriften.
En ny pop up ska ge konsumenterna en snabb och bekväm lösning för leveranser. DHL har öppnat en mobil ServicePoint.
Besökarna erbjuds nu förutom en fräsch toalettupplevelse även innovativa tjänster inom hygien och hälsa.