Circle K inleder en storsatsning för att möta förändrade behov och köpmönster. Men gör det med en ny typ av flaggskepp med ”extra allt”.
Restaurangtorget har fått ett ansiktslyft, en ny del med en stämningsfull miljö har skapats med nya möbler, belysning och grönska.
Mycket plast eldas upp i onödan. Det vill Löfbergs ändra på och lanserar nu en ny form av återvinningsbara kaffeförpackningar.
Allt fler företag lanserar butiker med ”Just Walk Out”-lösningar. Innovationen medför en rad fördelar för kund och butik – men även några utmaningar.
Modevarumärket firar ettårigt "Metaversary" med en kollektion som föddes virtuellt. Det är en del av ambitionen att skapa nya fygitala upplevelser.
Testerna ett led i Systembolagets arbete med att möta kundernas förändrade köpbeteenden och förväntningar. Här är butikerna som testar självutcheckning.
Forskare uppmanar detaljhandeln att använda AI-kopplade kameror för att skräddarsy butikslayouter och maximera försäljningen.
Drygt en milon spelar regelbundet i Sverige. Nu vill hotellkedjan locka till sig målgruppen med hjälp av specialinredda rum.
Brittiska Tesco har öppnat en ny enhet av det kassalösa konceptet GetGo. Den uppdaterade versionen är av hybridmodell.