Nu har NK Glas, Porslin & Kök förvandlats till NK Kök & Design och i samband med namnbytet har man även tagit ett nytt grepp kring konceptet.
Varumärket har med anledning av Covid‑19 ställt om försäljningen från personliga möten till liveshopping. ”Vår affärsmodell kommer sannolikt att påverkas”.
Sainsbury’s har valt att utöka satsa på en AI-baserad helhetslösning för sin försörjningskedja.
Genom att ta bort plasten från tulpanerna har Lidl sparat 2,6 ton plast under 2020. Det är en del av ett större arbete för att minska förbrukningen av plast.
Ellos inleder ett samarbete med blomsterleverantören House of Flowers. Ambitionen är att erbjuda ett trendigt utbud av växter och torkade blommor.
Här har McDonald's utökat sitt sortiment till att även innehålla dagligvaror. Man erbjuder det via sin kontaktlösa Drive Thru.
För att möta den minskade försäljningen – orsakad av coronaviruset – väljer man att sälja utvalda varor via Instagram Stories. ”Ett spännande försök”.
Åhléns är först ut i Sverige med att erbjuda digitala kvitton i Kivra för sina medlemmar. Närmare 800 000 har redan aktiverat tjänsten.
Nu kan man köpa ett veganskt sockerfritt tuggummi helt utan plast på Coop. True Gum är dessutom hundra procent nedbrytbart.
Inköpslista, produktinformation, karta över butiken, personliga erbjudanden och självskanning. Kedjans nya app ska ge en mer friktionsfri upplevelse.