Leksakskedjan Toys”R”Us har återuppstått med ett nytt upplevelsebaserat butikskoncept. Det bygger på samarbeten med två andra kedjor.
Tiden det tar att beställa en säng i butik reduceras till endast två minuter. ”En otroligt viktig utveckling för kunder och personal” säger VD Jan Ryde.
Stora investeringar har gjort köpcentrumet mer tillgängligt och lättnavigerat.
Nordstan i Göteborg har fått ny entré. Tanken bakom den nya entré är, enligt ett pressmeddelande, att skapa en transparens och öppenhet.
Coop fasar ut frukt- och gröntpåsarna av plast. I stället erbjuds påsar i papper och först ut blir den variant som kan återanvändas som matavfallspåse.
MQ förvandlas till Marqet – första butiken öppnar på Drottninggatan i Stockholm. Under 2020 ska samtliga kedjans 119 butiker göras om och byta namn.
Förutom nytt sortiment och uppdaterad butiksdesign hittar kunden nu även ett kuraterat utval.
Nu tar Scorett ytterligare ett steg för att förena hållbarhet med mode i sin nya flaggskeppsbutik.
Volymen på Tmall ska fördubblas på tre år. Ett av verktygen är en ny uppdaterad flaggskeppsbutik med personalisering och ett antal AI-baserade tjänster.
Starbucks har släppt en penna som ska underlätta betalning i butikerna. Den innehåller NFC-teknik vilket gör att kunden kan ”blippa” sin penna för att betala.