Apple har nyöppnat sitt flaggskepp på Femte avenyn i New York. Varumärkets glaskub välkomnar besökaren till en av stadens största turistattraktioner. Se bilderna här!
Kedjan testar en digitaliserad butik helt utan kassor. Tekniken och kundupplevelsen liknar den hos Amazon Go – men här finns en grundläggande skillnad.
McDonald's möter kundernas förväntningar med ny teknik. Kedjan satsar på röststyrning, AI och teknik för beslutslogik för att utveckla kundupplevelsen.
Walmart adderar tjänster som förenklar vardagen. Nu öppnar kedjan ett hälsocenter som ska öka bekvämligheten och sänka tröskeln till bra vård.
Kedjan berättar nu att man ska öppna en egen permanent biograf i anslutning till butiken. ”Det är en naturlig utveckling av vad vi gör”.
Kedjan testar nu ett koncept som helt och hållet riktar sig till kunder som beställer via mobilen. Inspirationen till konceptet kommer från experiment i Kina.
AI, prediktiv analys och RFID-teknik på butiksnivå. Det är viktiga verktyg för Nike när man vässar sin förmåga att tillgodose kundernas enskilda behov globalt.
Nu öppnar Nordiska Kompaniet sin nya sportdestination. Sex nya avdelningar har samlats på ett och samma våningsplan. Se bilderna här!
Den nya plattformen ska möjliggöra för entreprenörer att få kapital och dessutom testa sina affärsidéer skarpt inom detaljhandeln.
Vi har sett hur apoteken flyttar in hos stormarknaden. Nu sker det omvända när matbutiken flyttar in som kompletterande partner hos apotekskedjan.