Personal shopping hos Brothers

Personal shopping hos Brothers

Brothers adderar sitt erbjudande med en bokningsbar tjänst för personlig shopping.

Enklare inventering med mobilen

Enklare inventering med mobilen

Att inventera samtidigt som man håller butiken öppen är inte längre ett problem för handeln – tack vare mobilen.

Svenssons lanserar inredningstjänst

Svenssons lanserar inredningstjänst

Nu lanserar Svenssons i Lammhult en ny inredningstjänst som ska hjälpa kunderna att skapa sina drömhem.

Haltande digitalisering av detaljhandeln

Haltande digitalisering av detaljhandeln

Studie efter studie visar att en fungerande närvaro i flera kanaler är avgörande för framgång i detaljhandeln. Trots detta är fyra av fem satsningar på digitalisering rena chansningar. Det visar en ny undersökning.

Så ska Komplett bli Nordens Amazon

Så ska Komplett bli Nordens Amazon

Den norske e-handelsaktören Komplett vill efter succéåret 2015 vidga sitt erbjudande och bli en nordisk variant på Amazon.

Uppdaterat Boomerang in på nya marknader

Uppdaterat Boomerang in på nya marknader

Varumärket Boomerang presenterar nu en uppdaterat version av sitt koncept. Under 2016 öppnar varumärket butiker i Kina och Norge.

Insomnia hos Whyred

Insomnia hos Whyred

Dirty Linen har tillsammans med Whyred utvecklat en tillfällig kollektion produkter för sängen. Resultatet, med inslag från båda branscherna, kommer att säljas på NK i Stockholm samt i Whyreds butiker.

EU-bidrag till innovativ matkasse

EU-bidrag till innovativ matkasse


Uniqlo i samarbete med Liberty

Uniqlo i samarbete med Liberty

Den japanska modekedjan Uniqlo samarbetar med Liberty London i en ny kollektion. Premiär blir det i kedjans renoverade globala flaggskepp på Oxford Street. Butiken har fått ett rejält ansiktslyft, bland annat har ytan fördubblats och en terrassvåning erbjuder utsikt över London. Och en digital shoppingassistent bidrar med service.

Självbetjäning via mobilen i fysisk butik

Självbetjäning via mobilen i fysisk butik

Mobilen har även börjat bli en del av den fysiska butiksupplevelsen. Nu börjar det dyka upp lösningar som gör att kunden kan sköta inköpsprocessen helt och hållet via mobilen. Mobile Checkout från New York-baserade företaget FutureProof är ett exempel.