Brothers adderar sitt erbjudande med en bokningsbar tjänst för personlig shopping.
Att inventera samtidigt som man håller butiken öppen är inte längre ett problem för handeln – tack vare mobilen.
Nu lanserar Svenssons i Lammhult en ny inredningstjänst som ska hjälpa kunderna att skapa sina drömhem.
Studie efter studie visar att en fungerande närvaro i flera kanaler är avgörande för framgång i detaljhandeln. Trots detta är fyra av fem satsningar på digitalisering rena chansningar. Det visar en ny undersökning.
Den norske e-handelsaktören Komplett vill efter succéåret 2015 vidga sitt erbjudande och bli en nordisk variant på Amazon.
Varumärket Boomerang presenterar nu en uppdaterat version av sitt koncept. Under 2016 öppnar varumärket butiker i Kina och Norge.
Dirty Linen har tillsammans med Whyred utvecklat en tillfällig kollektion produkter för sängen. Resultatet, med inslag från båda branscherna, kommer att säljas på NK i Stockholm samt i Whyreds butiker.
Den japanska modekedjan Uniqlo samarbetar med Liberty London i en ny kollektion. Premiär blir det i kedjans renoverade globala flaggskepp på Oxford Street. Butiken har fått ett rejält ansiktslyft, bland annat har ytan fördubblats och en terrassvåning erbjuder utsikt över London. Och en digital shoppingassistent bidrar med service.
Mobilen har även börjat bli en del av den fysiska butiksupplevelsen. Nu börjar det dyka upp lösningar som gör att kunden kan sköta inköpsprocessen helt och hållet via mobilen. Mobile Checkout från New York-baserade företaget FutureProof är ett exempel.