Nu även i Sverige – de fula frukternas revansch

Nu även i Sverige – de fula frukternas revansch. Coop satsar på utstötta frukter och grönsaker.

Bespoke ger köpcentrumet en ny roll

Bespoke ger köpcentrumet en ny roll

Westfields köpcenter San Francisco Center moderniseras med nya funktioner på ytor som fått namnet Bespoke. Där har 3500 kvadratmeter reserverats för innovativa start-up företag inom IT och teknologi. I och med detta tar det annars relativt traditionella köpcentret ett steg in i framtiden.

Plockrobot ska spara tid åt kunden


Kedja öppnar digitala butiker i supermarkets

Kedja öppnar digitala butiker i supermarkets


Starbucks och Spotify ekosystem

Nu inleds ett samarbete mellan Starbucks och Spotify. Det innebär att 7 000 Starbucks-caféer i USA och dess 10 miljoner kundmedlemmar i My Starbucks Rewards ansluter sig till Spotify

Den passiva butiken är död – länge leve den aktiva!

Den passiva butiken är död – länge leve den aktiva!


Swatch laddar klockor med betalfunktioner


Mannen bakom Apple Store lanserar nytt butikskoncept


Whole Foods skapar koncept för millennials


Reko ska inspirera till hållbar livsstil

I dag lanserar Hemköp ett helt nytt butikskoncept som man döpt till Reko.