Låt kunden prova med digital spegel

Låt kunden prova med digital spegel

Den här spegeln låter kunderna prova flera olika plagg, utan att byta om. Dessutom innehåller den sociala funktioner om man skulle vilja dela sin session i provhytten.

Uppåt efter Maxis ansiktslyft i Malmö

Uppåt efter Maxis ansiktslyft i Malmö

Att doft, ljud och ljus påverkar försäljningen har många vittnat om genom åren. Såväl handlare som forskare. Maxi Ica Stormarknad i Malmö tillhör en av de butiker som nu satsar lite extra på upplevelsen.

Detaljhandelns trender – här är årets mest lästa artiklar på Handelstrender

Läs om detaljhandelns trender! Omnichannel har lockat till sig flest läsare på Handelstrender under året.

Fyra tunga trender i butik 2015

Här är fyra trender i butik att hålla koll på: sociala medier, mobila kassor, avancerad digital teknik och intelligent kundanalys.

Polaroid hittar nya digitala vägar

Öppnar ett helt nytt butikskoncept anpassat för sociala medier.

Ica belönades med ”Plastovationer”

En ny förpackning från Ica har belönats med priset ”Plastovationer 2014”.

Nytt märke erbjuder jeans i 400 storlekar


Abercrombie & Fitch närmar sig H&M

Amerikanska Abercrombie & Fitch genomgår stora förändringar. Nu ska kedjan närma sig H&M med ett snabbare och mer modeorienterat sortiment.

Bauhaus gör barnsatsning

Med det nya barnkonceptet Skaparglädje vill byggvaruhuset Bauhaus utbilda barn i hantverkets grunder.

Skattjakt lockar till Lidl

Lidl och den tyska konkurrenten Aldi har utvecklat shoppingupplevelsen till att likna en skattjakt.