För att leda en fortsatt satsning på den nordiska länderna rekryterar Quorn Foodservice Peter Sjöström. ”En viktig del i mitt uppdrag blir att driva kategorin för ökad hållbarhet samt en god och hälsosam livsstil”, säger han.
Peter Sjöström har haft ledande befattningar hos flera stora aktörer inom foodservice och grossistsektorn med fokus på att driva förändring och öka försäljning.
Nu tar han över rollen som nordisk säljchef för Quorn Foodservice.
Ingredienser, expertis och innovation
– Quorn har en hög varumärkeskännedom i Sverige, men vi har ett arbete att göra kring perceptionen av varumärket. Vi var tidiga på marknaden men har på intet sätt stannat upp i vår utveckling och vårt driv. Mitt mål är att Quorn Foods ska bli en betydande leverantör av såväl ingredienser som expertis och innovation, säger Peter Sjöström.
Quorn Foodservice har i dag en stor del av försäljningen inom den offentliga måltiden, vilket kommer vara viktig även framåt.
Men företaget ska även göra en omfattande satsning för att stärka positionen och försäljning mot den privata marknaden.
Vill få fler att välja bort kött
Phil Thornborrow är Foodservice Director U.K. & Europe på företaget. Han konstaterar att man byggt en stabil närvaro i Norden och nu ökar man insatsen med fokus på att växa.
– Vi är mer än en färdig produkt, vi erbjuder kunskap och inspiration. Inte bara ur ett funktionellt perspektiv utan kring njutningsbara och goda måltider som gör gästen nöjd. Målet är att få fler människor att välja bort kött vid fler tillfällen, säger Phil Thornborrow.