Det svenska Saas-bolaget Reclaimit erbjuder system för eftermarknaden och befinner sig just nu i en tillväxtfas. Nu växlar man upp rejält och förstärker dubbelt med både en ny CMO och en ny finanschef.
Michaela Westberg som axlar rollen som CMO har en lång bakgrund inom B2B-techbranschen och erfarenhet av att ansvara för marknadsstrategi i snabbväxande SaaS-bolag.
Högst aktuella frågor
Närmast kommer Michaela Westberg från en roll som CMO på Exopen.
– Jag valde Reclaimit eftersom det är ett spännande bolag i en bransch som verkligen ligger i tiden just nu. Returhantering och miljöpåverkan är högst aktuella frågor som jag tror att bara kommer att växa sig starkare framöver, då e-handlare både kommer vilja minska sina kostnader för returer och sitt klimatavtryck, säger Michaela Westberg.
Som CMO får hon det övergripande ansvaret för marknadsföringsarbetet i alla kanaler.
Bakrund inom e-handeln
Marcus Litz, som kliver in som ny finanschef på Reclaimit, har arbetat i flera olika finansroller i och kring e-handeln.
Han kommer närmast från rollen som Business Controller på MatHem. Tidigare har han bland annat arbetat med affärsanalys och prissättning på Qliro.
– Att få vara med på Reclaimits ambitiösa och spännande tillväxtresa var det som lockade mig mest. Dessutom kändes det väldigt motiverande att bli en del av det drivna teamet och få bidra med att bygga och utveckla finansfunktionen, säger Marcus Litz.