Daniel Lindahl har tillträtt som försäljningsdirektör på Reitan Convenience i Sverige. Satsningen på en ny försäljningsorganisation är ett sätt att hantera den höga förändringstakten och stärka bandet mellan den digitala och fysiska affären.
Daniels Lindahls uppdrag kommer – enligt ett pressmeddelande – bland annat handla om att stärka försäljningsorganisationen i att hantera en hög förändringstakt, samt utveckla den digitala affären.
Samlar all försäljning
Daniel Lindahl kommer också ansvara för att kontinuerligt säkerställa att kundupplevelsen i fysiska såväl som digitala butiker håller samma nivå.
– Vi vill samla all försäljning under en och samma avdelning och inte skilja vår fysiska affär från vår digitala. Jag ser fram emot att få med Daniel på den resan och välkomnar honom in i ledningsgruppen, säger Anna Wallenberg, VD på Reitan Convenience i Sverige.
Erfarenhet från båda kanalerna
Daniel kommer närmast från Foodora Market och dessförinnan från Coop.
– Jag hoppas att min erfarenhet inom fysisk och digital försäljning kommer att hjälpa mig i min nya roll och jag ser fram emot att äntligen vara på plats och få sätta i gång, säger Daniel Lindahl.