Under 2016 påbörjade kedjan ett förändringsarbete. Nu är Polarn O. Pyret nominerade till två utmärkelser i Retail Awards. ”Vi har gjort en stor förändringsresa”, säger VD Nanna Hedlund.
Polarn O. Pyret är utsedd till finalist i två kategorier i Svensk Handels tävling Retail Awards 2018. Kategorierna är Årets butikskedja och Årets lojalitetsprogram.
– Vi har gjort en stor förändringsresa under de senaste åren och vi ser en stark utveckling som visar att vår position på marknaden är oerhört relevant för dagens föräldrar. Att vi nu blir finalister i Årets butikskedja och Årets lojalitetsprogram, ser vi som ytterligare en bekräftelse på att vi är på helt rätt väg, säger VD Nanna Hedlund.
Påbörjade en resa 2016
2016 påbörjade Polarn O. Pyret det omtag som sjösattes 2017. Enligt företaget sattes varumärket och kunderbjudandet i en mer samtida kontext. Det innebär bland annat en högre modegrad, ett ökat hållbarhetsfokus och en uppdaterad visuell profil.
Samtidigt utvecklades lojalitetsprogrammet PO.P+ med en VIP-nivå. Där erbjuder man specifika fördelar som gratis reparationsservice och fri frakt på alla e-handelsordrar.
Läs även: Här är Polarn O. Pyrets nya flaggskepp
För två veckor sedan adderades den sista pusselbiten i förändringsresan då Polarn O. Pyret öppnade den första butiken med helt nytt butikskoncept på Hamngatan i Stockholm. En moderniserad kundupplevelse också i de fysiska butikerna.
Stolta över nomineringen
– Vi är otroligt stolta och glada över finalplatsen, det betyder oerhört mycket för oss i vårt fortsatta arbete. Nu fortsätter vi att satsa framåt på den inslagna vägen och investera i både våra butiker och vår e-handel, säger VD Nanna Hedlund.