Intersport lanserar live stream shopping

Intersport lanserar live stream shopping

Intersport vill inspirera och interagera med sin målgrupp. Därför lanserar man nu Liveshopping.

Indiska erbjuder leverans och telefonshopping

Indiska erbjuder leverans och telefonshopping

Indiska erbjuder nu hemleverans i stora delar av Sverige. Den som vill kan dessutom bli guidad genom köpet via telefon.

Svenskarna köper myskläder som aldrig förr

Svenskarna köper myskläder som aldrig förr

Många svenskar jobbar eller pluggar just nu hemifrån på grund av coronaviruset. Det har lett till en ökad försäljning av myskläder, hudvård och träningskläder.

Lifvs erbjuder hemleverans till avlägsna hem

Lifvs erbjuder hemleverans till avlägsna hem

Lifvs har på kort tid öppnat obemannade livsmedelsbutiker från Skåne till Dalarna. Nu ska man även erbjuda hemleveranser till de mest avlägsna hemmen.

Coop inleder samarbete för att hjälpa äldre

Coop inleder samarbete för att hjälpa äldre

Coop inleder ett samarbete med den ideella organisationen Äldrekontakt som arbetar för att bryta social isolering bland ensamma äldre.

Coop börjar sälja tuggummi utan plast

Coop börjar sälja tuggummi utan plast

Nu kan man köpa ett veganskt sockerfritt tuggummi helt utan plast på Coop. True Gum är dessutom hundra procent nedbrytbart.

Erbjuder fri hemkörning till 70-plussare

Erbjuder fri hemkörning till 70-plussare

Erbjudandet ett led i arbetet med att hjälpa riskgruppen. ”När man är frisk och tvingas vara hemma kan det klia i fingrarna att fixa färdigt det där projektet”.

​Kreativa idéer för konsumenter i karantän

​Kreativa idéer för konsumenter i karantän

Pyssel och jobbuniform för hemmaarbete. Flying Tiger Copenhagen och Asos finns bland de företag som ser möjligheter i tider av karantän och distansarbete.

Kassaskydd och golvmarkeringar hos Lidl

Kassaskydd och golvmarkeringar hos Lidl

För att minska smittspridningen och underlätta för riskgrupper satsar Lidl på utökade öppettider. Dessutom inför man kassaskydd och avståndsmarkeringar.

Tre av fyra vill minska mängden förpackningar

Tre av fyra vill minska mängden förpackningar

Kunden vill handla förpackningsfritt! Dagligvarukedjan testar en ny lösning som skapar nya vanor – och säljer mer än packat. Här är fem insikter från testet.