Det svenska möbelföretaget Rowico Home öppnar ett pop up-showroom i köpcentrumet Hallarna i Halmstad. Man färdigställer också, tillsammans med en influencer, sitt första showroom i Stockholm som ska öppna på Birger Jarlsgatan.
Från att ha varit ett renodlat grossistföretag säljer Rowico Home nu även direkt till konsument via sin e-handel. Arbetet med nya showrooms är en del av en större ambition att öka kännedomen kring Rowico Home.
Enkelt att handla oavsett kanal
Målet är att alla i Europa ska känna till och förknippa varumärket med skandinavisk design, kvalité och hållbarhetstänk.
– Dessutom vill vi att det alltid ska vara enkelt att handla en möbel från oss, oavsett vilken kanal man väljer, säger Nina Hedberg, marknadschef på Rowico Home.
Att det blir ett ett pop up-showroom i Hallarna har med företagets rötter att göra.
– Företaget grundades i Halmstad och det är här hjärtat i verksamheten finns, det blev naturligt att Halmstad blev första alternativet för vårt pop up-showroom. Vi gör detta tillsammans med en nära samarbetspartner till oss, Severins möbler, vilket känns som ett väldigt roligt och naturlig steg, säger Nina Hedberg.
Modernt showroom med hemmakänsla
Förhoppningen är att det ska bli ett lyckat koncept som kan dyka upp i fler städer framöver. I Hallarna öppnar man 10:e juni.
I Stockholm, på Birger Jarlsgatan 32, pågår renoveringen av ännu ett showroom för fullt. Inredaren Hanna Kriegholm projektleder där arbetet med ambitionen att skapa ett modernt showroom med hemmakänsla.
Hanna är även känd under användarnamnet @frank.deco på Instagram.