Det är ett av Londons mest exklusiva områden. Nu ska Mayfair och Belgravia genomgå förändringar för att möta framtidens behov. Det berättade Grosvenor under Sweden Urban Arena.
– Vi vill utveckla Londons West End. Mayfair och Belgravia är en del av det lyxigare retailutbudet som finns i London. Men vi upplever en ökad konkurrens såväl från stora externa centrum som från utlandet, sa Anna Bond, London Estate Portfolio Director för Mayfair and Belgravia.
Nya behov uppstår
Grosvenor har satt upp en långsiktig plan för att möta konkurrens och nya behov.
– Som ett svar på detta har vi skapat en 20-år vision. I dag har vi ett gott rykte internationellt. Men vi måste fortsätta att utveckla området.
Bättre retailerbjudande
För att uppnå detta satsar man enligt Anna Bond på bland annat följande.
• Ett bättre retailerbjudande. En starkare destination som folk verkligen vill besöka. Det innebär unika erbjudanden med retailers som är fokuserade på upplevelser.
• Att skapa ny kontorsyta som ska bidra till landets ekonomi.
• Ytorna mellan byggnaderna ska också utvecklas.
• Trots att man verkar i centrala London har några av byggnaderna mycket dålig datatäckning. Detta ska man ändra på.
Visionens sju delar
I visionen ingår följande element:
• Active neighgoorhoods • Integrated districts • Connected communities • Better streets • Greener spaces • Enterprising Places• Architectural excellence