Sema Schmidt är ny marknadschef på Sabis. Mat och serviceföretaget driver matbutiker, restauranger, caféer, mötesplatser och hotell inom Storstockholmsområdet.
Sabis är ett familjeägt företag grundat 1874 och har i dag tre affärsområden där Sema tar över ansvaret för hela marknadsavdelningen samt tar plats i företagsledningen.
– Semas tjänst är en ny roll och syftar till att öka Sabis synlighet, stärka vårt varumärke och driva kommersiell försäljning. Hennes långa bakgrund inom retail och kunskaper inom digitalisering ger oss ytterligare kvaliteter, säger Madeleine Brehmer, VD på Sabis.
Sema kommer till Sabis närmast från Royal Design Group och dessförinnan Clas Ohlson där hon hade ledande roller inom marknad och kommunikation.
Hon kommer att ansvara för att bygga upp en ny marknadsorganisation med syfte att möta framtida satsningar.
– Sabis är ett anrikt varumärke med väldigt stark anknytning till Stockholm och kvalitativa matupplevelser. I dag är företaget nästan lika stora inom hotell och konferens vilket nog färre känner till. Det blir en spännande och rolig utmaning att stärka Sabis som varumärke ytterligare, säger Sema Schmidt.