Lyko Group finns bland företagen som har nominerats inför Retail Awards, bland annat för sina snabba laddningstider. Lyko är en av tre finalister i kategorin Årets e-handel.
Retail Awards är Svensk Handels årliga evenemang. Syftet är att lyfta fram, belöna och hylla framgångsrika företag, personer och satsningar i handeln.
Blixtsnabba laddningstider
Motiveringen från juryn lyder:
”Värdet av att ha en supersnabb sajt kan inte nog betonas. Du har inte många sekunder på dig innan kunden ledsnar och drar vidare. På Lyko.se är det ingen risk för tålamodsprövande laddningstider. Startsidan landar blixtsnabbt i ditt fönster och blandar erbjudanden, produktförslag, artiklar, filmer och recensioner med en tilltalande balans. Användarresan är smidig där vägen till kassan är fri från trösklar och onödiga mellanlandningar. Lykos försäljning på nätet under 2017 ökade med 27 procent.”
Läs mer om Retail Awards
På Lyko är man stolta över nomineringen.
– Det är ett bevis på att vårt långsiktiga arbete med både teknisk utveckling och affärsutveckling fortsätter att skörda framgångar. Det är också ett resultat av ett lyckosamt samarbete med Avensia som varit delaktiga att leverera den snabba och responsiva sajt som vi vet att kunderna uppskattar, säger Joanna Hummel, VD på Lyko.
Har utvecklat användarinteraktion
Under året som gått har Lyko jobbat med att bland annat underlätta för interaktion på sajten.
– Under 2017 har vi därutöver arbetat hårt med att underlätta användarinteraktionen genom recensioner, inbyggda supportfunktioner och en egen social plattform. Det stärker vår position och hemsida som en plats för inspiration, nyheter och unika värden, säger Joanna Hummel.
Avgörs i maj
Vem som vinner avgörs den 21 maj på Waterfront i Stockholm. Juryn som utser vinnaren består av Mikael Sydner, Hakon Media, Anna-Karin Strömqvist, Svensk Handel, Carin Blom, Postnord och Martin Lundvall, Conversionista.