Från början var den sociala plattformen en plats för inspiration, nu har den utvecklats till ett av de viktigaste sökverktygen – speciellt för Generation Z.
Kedjan har tagit fram ett nytt realityserieformat, skräddarsytt för Tiktok. Ambitionen är att inspirera och engagera.
De traditionella shoppingkanalerna har kompletterats med nya. Detta är vägen till konsumentens hjärta i det nya landskapet.
Konsumentbeteendet, digital och fysisk retail och detaljhandeln i stort befinner sig i förändring. Vi har sammanställt tio angelägna trender du bör ha koll på just nu.
Yngre användare hittar nya vägar till information och varumärken. Valen präglas av den teknik och de plattformar man använder.
Lidl Sverige växer snabbt på TikTok. Bakom satsningen finns en uttalad strategi.
En ny studie kartlägger hur mycket svenska konsumenter handlar via sociala plattformar.
Det har alltid handlat om mer än bara böcker. Men att biblioteket skulle bli en plats för mode var kanske mer oväntat.
Shoppable-trenden allt starkare. Kedjan kombinerar romantiska julfilmer, sociala medier och shopping.
Meta inlett ett samarbete med Amazon. Tillsammans ska man skapa en friktionsfri shoppingupplevelse.