Skånska Byggvaror startar blogg

Skånska Byggvaror startar blogg

Nu lanseras en blogg för alla som behöver hjälp på traven för att ta första steget mot renoveringen eller nybygget.

Ny plattform för användargenererat innehåll

Ny plattform för användargenererat innehåll

Nystartade svenska företaget Flowbox ska hjälpa företag att utnyttja flödet av användargenererat innehåll. Syfte: att öka försäljningen.

Sex trender inom social medier

Sex trender inom social medier

Jakten på likes byts mot personaliserade aktiviteter. Och det handlar mycket om livestreaming och snabbt agerande i realtid. Här är sex trender inom sociala medier som du bör ha koll på just nu.

Så lyckas du med kundservice via Twitter

Så lyckas du med kundservice via Twitter

Twitter är en snabb och lättillgänglig kanal för kundservice. Undersökningar visar att kundnöjdheten kan öka med 20 procent hos de företag som erbjuder service via Twitter. Här är sju tips som hjälper dig att lyckas.

Lensway testar influencer marketing

Lensway testar influencer marketing


Burberry länkar produkter till Snapchat

Burberry länkar produkter till Snapchat

Burberry har som första modevarumärke nu öppnat en egen kanal på Snapchat Discover.

Så får Instagram fart på köpbesluten

Så får Instagram fart på köpbesluten

Instagrameffekten sveper över branschen. Kanalen har visat sig vara en källa till inspiration för såväl kunder som företag inom detaljhandeln.

10 tankar om annonsering via Instagram

10 tankar om annonsering via Instagram

Nu har det gått ett halvår sedan det blev möjligt att annonsera via Instagram. Här är tio reflektioner och tankar kring hur man uppnår mesta möjliga effekt i kanalen.

Sociala medier ställer krav på snabbt mode

Sociala medier ställer krav på snabbt mode

För generation Z har den tekniska revolutionen aldrig inträffat. Sociala medier är en del av livets byggstenar som man bygger sin identitet via. Det ställer helt nya krav på bland annat modeindustrin.

Minimal social påverkan på köpbesluten

Minimal social påverkan på köpbesluten

En ny undersökning som gjorts av Gallup tyder på att sociala medier inte har så stor inverkan på våra köpbeslut. Och det bästa sättet att skaffa nya kunder är att engagera de befintliga.