Kunden vill ha bättre skärmupplevelser, personalisering och social shopping.
Den 21 maj är det "barfotadagen" - ONE DAY WITHOUT SHOES. En dag som uppmärksammar alla barn som lever i en vardag utan skor. Därför kommer personalen i utvalda Nilson Shoes-butiker jobba barfota under dagen.
Nu svänger Instagram in på samma väg som Facebook och Twitter redan gjort, och på skylten står det "e-handel".
Med hjälp av Instagram startar livsmedelskedjan Lidl sin butiksstafett i dag. Stafetten kommer att pågå under hela 2015.
Den här spegeln låter kunderna prova flera olika plagg, utan att byta om. Dessutom innehåller den sociala funktioner om man skulle vilja dela sin session i provhytten.
Den som undrat varför Ikea inte finns på Instagram behöver inte vara frågande längre. Nu öppnar möbeljätten konto.– Vi är här nu, skriver de i sitt första inlägg.
Läs om detaljhandelns trender! Omnichannel har lockat till sig flest läsare på Handelstrender under året.