Kunden vill ha bättre skärmupplevelser, personalisering och social shopping

Kunden vill ha bättre skärmupplevelser, personalisering och social shopping.

Nilson Shoes jobbar barfota

Den 21 maj är det "barfotadagen" - ONE DAY WITHOUT SHOES. En dag som uppmärksammar alla barn som lever i en vardag utan skor. Därför kommer personalen i utvalda Nilson Shoes-butiker jobba barfota under dagen.

Puma testar shoppingbara filmer


Ica-dansen har blivit en viral succé


Instagram blir kanal för e-handel

Nu svänger Instagram in på samma väg som Facebook och Twitter redan gjort, och på skylten står det "e-handel".

Lidl startar Instagram-kampanj

Med hjälp av Instagram startar livsmedelskedjan Lidl sin butiksstafett i dag. Stafetten kommer att pågå under hela 2015.

Facebook introducerer tjänst för iBeacons


Låt kunden prova med digital spegel

Låt kunden prova med digital spegel

Den här spegeln låter kunderna prova flera olika plagg, utan att byta om. Dessutom innehåller den sociala funktioner om man skulle vilja dela sin session i provhytten.

Ikea på Instagram: ”Vi är här nu”

Den som undrat varför Ikea inte finns på Instagram behöver inte vara frågande längre. Nu öppnar möbeljätten konto.– Vi är här nu, skriver de i sitt första inlägg.

Detaljhandelns trender – här är årets mest lästa artiklar på Handelstrender

Läs om detaljhandelns trender! Omnichannel har lockat till sig flest läsare på Handelstrender under året.