Bloomingdales blir Zoomingdales på Insta

Bloomingdales skapade kollage av 500 produkter på Instagram.

Här blir lagerpersonalen skådespelare

Varning för starka scener! E-butiken Lyko satsar på Youtube som kommunikationskanal.

De är bäst på Facebook inom dagligvaror

Dagligvaruindustrins varumärken har rankats på Facebook, och Arla hamnade i topp.

Fem trender som förändrar sociala medier 2015

Högre integritet, mer shopping och fler betallösningar. Här är fem tunga trender inom sociala medier.

Twittrare är julhandelns drömkunder

Därför är twittrare rena guldgruvan för detaljhandeln.

Modekedja först ut med reklamfilm på Instagram

Efter sex månader av testande har Instagram nu lanserat möjligheten att visa reklamfilmer.

Liberty mixar iBeacon och sociala medier

Ett av Londons ledande modevaruhus lanserar nu en app som ger kunderna tips i realtid i butiken – baserat på deras agerande i sociala medier.

”Varuhus borde satsa på wifi och sociala medier”

Stockmanns kollega i Stockholm, NK, har rapporterat rekordbra försäljningssiffror, medan varuhuset i Helsingfors kämpar med att locka kunder.

Kanalerna samverkar hos Ikea

Henrik Tunér, Web & Digital Manager på Ikea Sverige, berättar om utmaningen med att ha flera kanaler som ska marknadsföras via den digitala närvaron.

Betydelsen av sociala medier minskar

Svenska konsumenter använder sig allt mindre av sociala medier så som Facebook och Twitter när de ska handla en produkt eller tjänst.