Bloomingdales skapade kollage av 500 produkter på Instagram.
Varning för starka scener! E-butiken Lyko satsar på Youtube som kommunikationskanal.
Dagligvaruindustrins varumärken har rankats på Facebook, och Arla hamnade i topp.
Högre integritet, mer shopping och fler betallösningar. Här är fem tunga trender inom sociala medier.
Därför är twittrare rena guldgruvan för detaljhandeln.
Efter sex månader av testande har Instagram nu lanserat möjligheten att visa reklamfilmer.
Ett av Londons ledande modevaruhus lanserar nu en app som ger kunderna tips i realtid i butiken – baserat på deras agerande i sociala medier.
Stockmanns kollega i Stockholm, NK, har rapporterat rekordbra försäljningssiffror, medan varuhuset i Helsingfors kämpar med att locka kunder.
Henrik Tunér, Web & Digital Manager på Ikea Sverige, berättar om utmaningen med att ha flera kanaler som ska marknadsföras via den digitala närvaron.
Svenska konsumenter använder sig allt mindre av sociala medier så som Facebook och Twitter när de ska handla en produkt eller tjänst.