En färsk undersökning visar att konsumenter föredrar mejl och telefon som kontaktmetoder. Men nya kanaler vinner mark.
Trenden med livestreamad shopping är fortsatt stark. Nu växlar Facebook upp sin satsning på Live Shopping.
Butiksmedarbetarna viktiga i digital satsning. ”Svårmatchat för rena e-handelsaktörer”, säger marknadschef Erika Dalle.
Att världens största kedja satsar på live shopping via TikTok är ett tydligt tecken. Själva framhåller kedjan en avgörande sömlös funktion.
Försäljningen via sociala medier ökar stadigt. Nu har den den pågående pandemin accelererat utvecklingen rejält.
En ny undersökning kartlägger hur väl svenska detaljhandelsföretag lyckas på Instagram. Sex av varumärkena utmärker sig som ”best practice” i Sverige.
De har bakgrund inom Google och Starbucks. Med inspiration från Amazon och Instagram bygger de nu en global shoppingcommunity.
Här vill Burberry knyta kunden närmare sig via social valuta och upptäckarglädje.
Amazon tar ett steg mot mer upplevelseinriktad shopping.
Social commerce. Sephora gör det möjligt för kunden att shoppa direkt i flödet på Instagram – utan att behöva lämna appen.