Att världens största kedja satsar på live shopping via TikTok är ett tydligt tecken. Själva framhåller kedjan en avgörande sömlös funktion.
Försäljningen via sociala medier ökar stadigt. Nu har den den pågående pandemin accelererat utvecklingen rejält.
En ny undersökning kartlägger hur väl svenska detaljhandelsföretag lyckas på Instagram. Sex av varumärkena utmärker sig som ”best practice” i Sverige.
De har bakgrund inom Google och Starbucks. Med inspiration från Amazon och Instagram bygger de nu en global shoppingcommunity.
Här vill Burberry knyta kunden närmare sig via social valuta och upptäckarglädje.
Amazon tar ett steg mot mer upplevelseinriktad shopping.
Social commerce. Sephora gör det möjligt för kunden att shoppa direkt i flödet på Instagram – utan att behöva lämna appen.
Det är tunga tider att vara student med uteblivna fester och skolbal. Klädvarumärket arrangerar därför en virtuell bal via Zoom.
Konsumenter som engagerar sig i varumärken vill handla från dem. Nio av tio köper varor eller tjänster från varumärken de följer i sociala kanaler.
Inleder testar av ett nytt annonsformat i form av en länk direkt till företag och produkter.