Walmart utökar sin satsning på TikTok

Walmart utökar sin satsning på TikTok

Att världens största kedja satsar på live shopping via TikTok är ett tydligt tecken. Själva framhåller kedjan en avgörande sömlös funktion.

Dramatisk säljökning i sociala medier

Dramatisk säljökning i sociala medier

Försäljningen via sociala medier ökar stadigt. Nu har den den pågående pandemin accelererat utvecklingen rejält.

De är störst på Instagram i svensk retail

De är störst på Instagram i svensk retail

En ny undersökning kartlägger hur väl svenska detaljhandelsföretag lyckas på Instagram. Sex av varumärkena utmärker sig som ”best practice” i Sverige.

Ett nytt socialt e-köpcentrum

Ett nytt socialt e-köpcentrum

De har bakgrund inom Google och Starbucks. Med inspiration från Amazon och Instagram bygger de nu en global shoppingcommunity.

Se Burberrys nya sociala butikskoncept

Se Burberrys nya sociala butikskoncept

Här vill Burberry knyta kunden närmare sig via social valuta och upptäckarglädje.

Nya kundupplevelser med Amazon Live

Nya kundupplevelser med Amazon Live

Amazon tar ett steg mot mer upplevelseinriktad shopping.

Sephora adderar kassa direkt i flödet

Sephora adderar kassa direkt i flödet

Social commerce. Sephora gör det möjligt för kunden att shoppa direkt i flödet på Instagram – utan att behöva lämna appen.

Modekedja arrangerar virtuell skolbal

Modekedja arrangerar virtuell skolbal

Det är tunga tider att vara student med uteblivna fester och skolbal. Klädvarumärket arrangerar därför en virtuell bal via Zoom.

Nio av tio köper från varumärken man följer

Nio av tio köper från varumärken man följer

Konsumenter som engagerar sig i varumärken vill handla från dem. Nio av tio köper varor eller tjänster från varumärken de följer i sociala kanaler.

Snabbväxande TikTok testar ”köpknapp”

Snabbväxande TikTok testar ”köpknapp”

Inleder testar av ett nytt annonsformat i form av en länk direkt till företag och produkter.