Ikea hyllar sin blå trotjänare

Ikea hyllar sin blå trotjänare

Ikeas blå kasse har blivit en viral succé. Den superlyxiga kopian för 20 000 kronor och förvandlingen till kinky underkläder har bidragit till det. Nu hyllar Ikea själva sin trotjänare.

Ökad shoppingturism bakom samarbete

Ökad shoppingturism bakom samarbete

Resia och Kappahl inleder ett samarbete med fokus på resor och mode. I en tävling söker man en reporter som ska rapportera i företagens sociala kanaler.

Social commerce vägen framåt för Aldo

Social commerce vägen framåt för Aldo

Sociala medier har en central roll när skovarumärket Aldo uppdaterar sin digitala strategi. Bland åtgärderna ingår även att koppla upp personalen i butik.

Instagram rullar ut sin köpfunktion

Instagram rullar ut sin köpfunktion

Under året som gick genomförde Instagram tester med köpfunktion direkt i appen. Nu lanseras funktionen på bredare front – så här kommer det fungera.

Nya kundinsikter via Facebook Live

Nya kundinsikter via Facebook Live

Prenumerationstjänsten gör stor succé med sina livesändningar via Facebook. Trots stor publik handlar detta till stor del om att skaffa sig nya kundinsikter för företaget.

Gen X mer fast i sociala medier än millennials

Gen X mer fast i sociala medier än millennials

Millennials är fast i sociala medier. Det är ju sen gammalt. Trodde vi ja, nu visar en undersökning att de riktiga storanvändarna finns bland generation X. Så här når du dem.

Snapchat tar konsumenten närmare köpet

Snapchat tar konsumenten närmare köpet

Anledningen att kommunicera via Snapchat varierar. Det visar en ny kartläggning. Men ett syfte är att ta konsumenten vidare i köpprocessen.

Monoprix gör parodi på Amazon Go

Monoprix gör parodi på Amazon Go


Lidl låter kunderna twittra ner priserna

Lidl låter kunderna twittra ner priserna

Lidl lanserar en kampanj där kunderna själva kan påverka priserna på utvalda produkter. Ju mer man twittrar om dem, desto lägre blir priserna.

Splay flyttar in i Gallerian

Splay flyttar in i Gallerian

På lördag fylls Gallerian av några av Sveriges mest populära vloggare och influencers. En rad YouTube-favoriter flyttar in med live challenges, Snapchat Q&As, mukbangs, stuntshows och make overs.