Segertåg för sociala medier i detaljhandeln

Segertåg för sociala medier i detaljhandeln

Sökord och e-postmarknadsföring toppar fortfarande listan över de mest effektiva sätten att skaffa nya kunder. Det visar en ny undersökning där det också framgår att sociala medier och marknadsföring via mobilen är på mycket stark frammarsch.

Här är butiken en förlängning av gatan

Här är butiken en förlängning av gatan

Modekedjan Warehouse lyfter in stadsmiljön i butiken i sitt nya koncept. Produkterna exponeras mot urbana husfasader och högt där uppe cirklar fåglarna i skyn. Se bilderna här.

Häng med oss på Instagram!

Häng med oss på Instagram!

Du missar väl inte att följa Handelstrender på Instagram! Här hittar du en mängd idéer och inspiration från hela den internationella retailscenen. Ibland är det faktiskt sant – en instagrambild säger mer än tusen ord. Välkommen ombord.

Facebook öppnar för köp direkt i Messenger

Facebook öppnar för köp direkt i Messenger

Nu blir det möjligt för konsumenten att genomföra köp direkt i Facebooks chatfunktion. Det öppnar nya möjligheter för digitala servicefunktioner.

Möt generation Z – de sociala shopparna

Möt generation Z – de sociala shopparna

De gör sin research via sociala kanaler. De vill att företagen delar information om nya produkter, man sprider sina egna omdömen generöst. Möt generation Z i en färsk kartläggning.

Annonser kopplas till försäljning i butik

Annonser kopplas till försäljning i butik

För marknadsförare har det länge varit en dröm. Nu gör ny teknik det möjligt att se hur mycket trafik en annons driver till butiken – och hur mycket försäljning som faktiskt genereras.

PinMeTo väcker uppmärksamhet

PinMeTo väcker uppmärksamhet

Malmöbaserade PinMeTo ger varumärken och kedjor möjligheter att agera lokalt i sociala medier. Nu uppmärksammas tjänsten i internationell media.

Italienska köpcentrum satsar på sensorteknik

Italienska köpcentrum satsar på sensorteknik

Kedjan vill skapa en ny digital kundupplevelse i sina köpcentrum. Projektet innefattar en mängd multisensorlösningar i butik som involverar sinnen såsom ljud, doft och känsel

Premiär för e-handel via Snapchat

Premiär för e-handel via Snapchat

Inom detaljhandeln diskuteras hur man ska använda Snapchat kommersiellt. Nu har en internationell kedja gjort appen till en e-handelskanal.

Facebook testar shoppingbar video

Facebook testar shoppingbar video

Under nästa månad kommer Facebook inleda tester med videoklipp som är shoppingbara.