Sportkedjan Stadium förstärker sin laguppställning med två nya rekryteringar. Miranda Nanhed ska leda en inköpsorganisation som är mitt uppe i en förändring och Saana Rotkirch ska stärka butiksdriften i Finland.
Den 1 mars tillträder Saana Rotkirch rollen som Head of Store Operations för Stadiumkonceptet i Finland. Saana kommer närmast från Specsavers i Finland där hon arbetat som Retail Operations Manager.
Tilltalas av missionen
– Saana kommer med erfarenhet från en del av retail som både förändrats och utvecklats väldigt snabbt de senaste åren. Med sin erfarenhet och sitt ledarskap kommer Saana att komplettera det redan starka och framgångsrika Stadium Finland-teamet, säger Magnus Wåhlander, General Manager, Stadium.
– Missionen om att kunna erbjuda sport till alla är fantastisk och jag känner mig privilegierad att få bli en del av Stadium och den energi jag tidigare mött som kund, säger Saana Rotkirch.
Den 15 mars tillträder Miranda Nanhed tjänsten som Buying Director på Purchase & Category. Miranda kommer närmast från en roll som inköpschef på Babyshop-gruppen.
Stärker ledningsfunktionen
– Miranda har en lång bakgrund inom inköp och hur det ska drivas på ett strukturerat sätt. Med den utveckling som nu sker inom Stadium kommer den övergripande ledningen av Purchase & Category-arbetet att se annorlunda ut. Vi har idag en P&C-organisation som är grymma på sports retail, produktval, design och produktion. Nu förstärker vi i ledningsfunktionen inför framtiden, säger Magnus Wåhlander.
– Stadium är ett fantastiskt varumärke och jag ser fram emot att få fortsätta bygga det tillsammans med det kompetenta inköpsteamet, som jag vet har väldigt gott anseende i branschen, säger Miranda Nanhed.