Babybjörns styrelse har utsett Stina Westerstad till VD för Babybjörn. Stina har lång erfarenhet från H&M och kommer närmast från Afound.
Under sex år var hon Global Buying Director, med ansvar för den globala produktportföljen på H&M:s 72 marknader.
Hennes senaste tjänst var som VD på Afound, ett separat företag under H&M:s paraply.
– Speciellt roligt är det att Babybjörn är ett svenskt varumärke med stark global närvaro, något jag har lång erfarenhet av från H&M. Jag har antagit rollen som VD eftersom det finns en enorm potential i Babybjörn, säger Stina Westerstad.
E-handeln bakom förändringar
Varumärket finns idag på över 50 olika marknader med en ungefärlig årsomsättning på 700 miljoner svenska kronor. USA är den största enskilda marknaden följd av Japan.
Företaget har gått igenom en stor förändring i och med att näthandeln dominerar i denna konsumentgrupp och fortsätter att öka.
Stina Westerstad tillträder den 2:a september och kommer att vara baserad på företagets huvudkontor i Solna.