”Kan tyckas märkligt att logistikbolag utvecklar den här typen av tjänster”. Det revolutionerar produktionskedjor och minskar klimatavtryck, enligt PostNord.
Husqvarna Group lanserar lösningar för att öka servicenivån vid ett köpbeslut samt förbättra produktförståelsen och användarnyttan för sina kunder.
Lexington Company lanserar en 3D-butik. Den digitala lösningen ska med hjälp av ny teknik ge en ny shoppingupplevelse.
Kedjan lanserar nu en tjänst som ska addera en ny dimension till e-shoppandet. Ett 70-tal inredningsartiklar presenteras virtuellt i 3-D och i en relevant miljö.
Ny forskning visar att digitala produktupplevelser kan sudda ut gränserna mellan fysisk och digital handel. "Digital visualisering blir ett viktigt steg".
Skotillverkaren inleder ett pilotprojekt där kunden ska få individanpassade skor 3D-utskrivna direkt i butik. Nu siktar man på att skapa upplevelsedriven produktutveckling.
Ett svensk företag lanserar nu en lösning för visualisering av produkter i 3-D. Tekniken är anpassad för att fungera såväl i desktop som i mobilen.