Gamla föreställningar står i vägen för användandet av AI inom försäljning. Här är fem sådana du kan släppa redan i dag.
En ny studie visar att konsumenter allt oftare använder AI för att fatta beslut inför ett köp. Detta ställer nya krav på varumärken och handlare.
De mest framåtdrivande detaljhandelsföretagen fortsätter att vara innovativa. Detta är vad som krävs för att bli en vinnare.
Lågpriskedjan Aldi använder AI för automation av produktbeskrivningar. Syfte: effektivisering och besparingar.
Kunderna ställer allt högre krav när man handlar digitalt. Här är fem trendande konsumentbeteenden just nu.
Kedjan lanserar ett nytt AI-verktyg som ska göra det enklare att välja vin på plats i butik.
Den gamla modellen med passiv lojalitet är på väg ut – in stiger en ny modell för en aktiv och mer krävande kundbas.
Minskat svinn och färre insatser. Efter en framgångsrik testperiod ska lösningen för självutcheckningen nu rullas ut i kedjan.
En till ytan större sett nyhet kommer från Portugal. En etablering som blir mycket intressant att följa. Läge att packa för en inspirationsresa!