Danska Jysk satsar på AI och maskininlärning för sina allt mer komplexa kort- och långsiktiga efterfrågeprognoser.
Forskare uppmanar detaljhandeln att använda AI-kopplade kameror för att skräddarsy butikslayouter och maximera försäljningen.
Kedjan erbjuder en kassalös upplevelse i sin testbutik. Nu ska man använda tekniken till att även optimera driften av butiken – och undvika hål i hyllorna.
Med AI-teknik vill det man byta ut traditonella storlekar och i stället använda ”Size You". Det har lett till minskade returkostnader på upp mot 20 procent.
I sitt gröna butikskoncept satsar Starbucks på minimalism, hållbarhet och ny teknik som bidrar till att sätta fokus på hantverket – och på kunderna.
Du har åtta sekunder på dig att fånga uppmärksamheten – nya spelregler växer fram inom den moderna marknadsföringen. Här är fyra tunga trender just nu.
Snabbare kassalösa upplevelser inom food & beverage. Under sommaren har tech-bolaget öppnat ett kassalöst butikskoncept inne i en restaurang.
Butikskedjan fortsätter att satsa stort på automatiska och kassalösa butiker. Nu har man öppnat 50 enheter.
Ikea lanserar en ny AI-driven kundupplevelse. Tjänsten använder sig av en teknik som finns i bland annat självkörande bilar.
Systemet gör utcheckningen åtta gånger snabbare än en traditionell kassa. Nu lanseras det i tusentals Circle K-butiker.