Kassalöst vinner mark i detaljhandeln. Dagligvarukedjan har inlett ett samarbete som – via en smart kundvagn – låter kunderna skippa besöket i kassan.
Kedjan vill stärka kundupplevelsen och sin expertroll. Med stöd av AI vi siktar man på att bli mer guidande och problemlösande för sina kunder.
Tekniklösningar kan förbättra kundupplevelsen avsevärt, enligt en ny studie. De som kommit längst med dataanalys och AI är också de mest framgångsrika.
Kedjan har inlett ett samarbete gällande AI och Digital Twin-teknik. Ambitionen är att pånyttföda kundupplevelsen och öka effektiviteten i sina fysiska butiker.
Ett nytt partnerskap med en startup – verksamma inom dagligvaror online – ska bidra till att forma den nya tidens servicehandel.
Det bubblar om den kassalösa tekniken och allt fler satsar på koncept utan traditionella kassor. Allra mest aktivitet finns just nu inom servicehandeln.
”Just in time” har blivit ”Just in case”. I en ny studie menar man att AI är en del av lösningen för en mer flexibel och därmed pålitlig försörjningskedja.
Amazon erbjuder personalisering, bekvämlighet och rekommendationer baserade på AI. ”Det bästa av digital och fysisk handel”.
Ett automatiserat och röststyrt beställningssystem skapar en mer strömlinjeformad upplevelse – och gör medarbetarnas uppgifter enklare och roligare.
Lågpriskedjan har konverterat en befintlig butik till en hybridmodell. Kunden kan plocka åt sig varor och sedan lämna butiken. Trenden med kassalös teknik fortsätter att växa.